- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (270 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (409 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (274 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (112 opinii)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary (3 opinie)
Betonowy płot zagrodził punkt widokowy na Kamiennej Górze
Popularny wśród gdynian punkt widokowy przy ul. Mickiewicza na objętej ochroną konserwatorską Kamiennej Górze w Gdyni został w piątek ogrodzony betonowym płotem i oznaczony jako teren prywatny. Sprawa trafiła do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, ustawienie ogrodzenia nie było bowiem konsultowane z miejskim konserwatorem zabytków - informują urzędnicy.
Obecnie jest tam betonowy płot z furtką i tabliczką informującą, że to teren prywatny.
Ogrodzenie oznaczonego wcześniej jako miejski parking terenu wywołało oburzenie wśród naszych czytelników, którzy zaczęli informować o budowli, nie ukrywając zaskoczenia i zdenerwowania sytuacją.
- Czy naprawdę wszystkie grunty, które są elementarnymi punktami w Gdyni są prywatne i skończą w taki sposób? Coraz gorzej się dzieje - pisze pan Jakub.
Udało się nam skontaktować z jednym ze spadkobierców dawnych właścicieli terenu, zamieszkującym poza granicami kraju. Jak mówi, zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Gdańsku zostali właścicielami działki o powierzchni blisko 600 m kw. na Kamiennej Górze w styczniu 2018 roku.
- Moja rodzina została wywłaszczona przez komunistów w latach 50. W ostatnich latach staraliśmy się o odzyskanie działki od Gdyni i to się udało blisko dwa lata temu. Rozumiem kontrowersje, ale teren jest prywatny, więc możemy go ogrodzić zgodnie z prawem do dysponowania swoją własnością - przekonuje.
Zareagowali także urzędnicy gdyńskiego magistratu, do których trafiły sygnały od mieszkańców w tej sprawie.
- Teren Kamiennej Góry jest objęty ochroną miejskiego konserwatora zabytków. Każda budowa w tym miejscu wymaga uzgodnień z miejskim konserwatorem zabytków. Zgłosiliśmy sprawę do powiatowego inspektora budowlanego, który ma kompetencje, by ukarać samowolę budowlaną grzywną i nakazać rozbiórkę - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Urzędnicy podkreślają przy okazji, że plan miejscowy nie przewiduje w tym miejscu możliwości ustawienia ogrodzeń ani płotów. Również obecny kolor budowli nie jest dopuszczalny przez miejskiego konserwatora zabytków.
- Jeśli będzie to konieczne, rozbierzmy ogrodzenie i ustawimy takie, które będzie zgodne z wytycznymi konserwatora zabytków - zapewnia współwłaściciel terenu.
Z kolei społecznicy przekonują, że to kolejny przykład na to, że w Gdyni jest potrzebna uchwała krajobrazowa.
- Mamy coraz większy problem z estetyką przestrzeni w Gdyni, a władze miasta od dwóch lat wzbraniają się przed uchwaleniem uchwały krajobrazowej, która dałaby im narzędzia do pilnowania, by ta przestrzeń nie była zaśmiecana - zarówno w postaci bilbordów, jak i płotów. Gdańsk już zakazał stawiania grodzonych osiedli, a domy jednorodzinne muszą spełniać określone kryteria. W Gdyni każdy jest przyzwyczajony, że wiele można bez konsekwencji - wskazuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Kolejka na Kamienną Górę. Film z 2015 roku
Miejsca
Opinie (707) ponad 50 zablokowanych
-
2019-09-07 17:12
Opinia wyróżniona
I dobrze.. (57)
Skoro jest prawnie właścicielem to ma prawo swój teren ogrodzić. To ze zrobił bez zgody to druga sprawa. Inspektor się wypowie to zrobią taki jak chce inspektor.... tez bym ogrodził. Nie daj Boże ktoś w zimę łamie tam nogę, w lato opiera się o barierkę ktor pęka i ktoś spada na dół itp. Generalnie wypadek na tym terenie, nie odśnieżone itd to
Skoro jest prawnie właścicielem to ma prawo swój teren ogrodzić. To ze zrobił bez zgody to druga sprawa. Inspektor się wypowie to zrobią taki jak chce inspektor.... tez bym ogrodził. Nie daj Boże ktoś w zimę łamie tam nogę, w lato opiera się o barierkę ktor pęka i ktoś spada na dół itp. Generalnie wypadek na tym terenie, nie odśnieżone itd to odpowiada właściciel. Wiec nie krzyczcie na właściciela poprostu się zabezpiecza w tych naszych dziwnych czasach. Gdynia powinna wykupić te 600m2 i po temacie. I o to powinniście tu krzyczec a nie na właścicieli.
- 733 282
-
2020-11-16 15:45
..pieprzenie
..o czym piszesz? kawałek działeczki i mur warowny...taki wałowy ten spadkobierca jak i ty
- 0 0
-
2019-09-10 21:14
to, ze jesteśmy właścicielami, nie znaczy, że wolno nam wszystko, mamy ograniczenia i w głąb ziemi i w przestrzeń powietrzną + inne prawa, jesteśmy właścicielami ale to prawo jest ograniczone, sorry to nie Stany Zjednoczone - na szczęście
- 1 1
-
2019-09-10 11:26
a państwo ma prawo wywłaszczyć ze względu na wazny interes publiczny
- 1 1
-
2019-09-10 09:17
Wiecie jakie formalności są konieczne do budowy ogrodzenia? (1)
Budowa ogrodzenia nie wymaga uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. W niektórych przypadkach będzie jednak potrzebne zgłoszenie, czyli zawiadomienie starostwa o zamiarze wykonania ogrodzenia. Zgłosić należy budowę ogrodzeń:
o wysokości powyżej 2,2 m bez względu na to, czy są sytuowane od strony drogi, czy od strony działkiBudowa ogrodzenia nie wymaga uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. W niektórych przypadkach będzie jednak potrzebne zgłoszenie, czyli zawiadomienie starostwa o zamiarze wykonania ogrodzenia. Zgłosić należy budowę ogrodzeń:
o wysokości powyżej 2,2 m bez względu na to, czy są sytuowane od strony drogi, czy od strony działki sąsiada.
Ogrodzenia, których wysokość nie przekracza 2,2 m, nie wymagają ani pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia.
Podstawa prawna:
ustawa z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2003 r. nr 207, poz. 2016 z późn. zm.)
rozporządzenie ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. nr 75, poz. 690 z późn. zm.)
ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zm.)- 1 2
-
2019-09-10 16:37
noooo wszystko pięknie ładnie ale kolega student (najwyraźniej, bo raczej nie już praktykujący architekt) zapomniał o jednej ważnej rzeczy...ze teren objęty jest opieką konserwatorską i to trochę zmienia postać rzeczy, prawda? wiec jak to jest z tym zgłoszeniem lub pozwoleniem w tym przypadku? nooo? słuchamy...
- 2 1
-
2019-09-09 17:10
realista
Odpowiem pytaniem ,na pytanie...
Byles kiedykolwiek w tym miejsu ,ze sie wypowiadasz?!!!- 0 0
-
2019-09-09 08:29
Tak,wypadków na tym terenie od lat było co niemiara,puknij się.Mam wrażenie ,że gro komentujących to trolle albo nie Gdynianie i nigdy tam nie byli.To co zrobił właściciel to zwykłe polskie buractwo i pieniactwo ,nic więcej.
- 5 1
-
2019-09-08 19:38
(2)
Ludzie, czy każdy w tym kraju musi się ogrodzić i to jeszcze betonowym płotem?!
- 3 3
-
2019-09-09 07:47
(1)
jeżeli spora część społeczeństwa uważa, że skoro nie moje to mogę to zniszczyć to jest to wręcz niezbędne ..
- 3 3
-
2019-09-09 08:12
A kto tam coś niszczył czy zniszczył?
- 2 1
-
2019-09-08 16:43
Właściciel (1)
Pełna zgoda.Tylko pytanie kto jest właścicielem tej działki?Od kogo i skąd dostał na nie dokumenty?Za dużo w Gdyni jest przekrętów deweloperskim żeby nie podejrzewać ze wlascielem może być kolezka UM Gdynia.
- 7 3
-
2019-09-09 08:48
Typowe lewackie myślenie. Jak ktoś coś ma to pewnie tylko z przekrętów lub z kradzieży
- 3 6
-
2019-09-08 10:53
#gubałówka (1)
i co? po 2 latach się dopiero obudził? Moim zdaniem wziął przykład z Zakopanego, co za tym idzie zaraz wprowadzi opłaty za wejście na widok przez furtkę.
- 15 2
-
2019-09-09 08:47
Jego teren to ma takie prawo
- 4 3
-
2019-09-08 09:48
jeżeli mieszka za granicami kraju a własny mu się nie podobał uważam dlatego wyjechał to żadne prawo nie powinno oddawać ziemi (1)
- 7 16
-
2019-09-08 12:10
uważaj jak wyjedziesz na saksy lub na wakacje żeby ci mieszkania własnościowego nie zabrali. Skoro tam jesteś to po co ci w Polsce?
- 13 6
-
2019-09-08 09:05
Dokładnie tak
100% racji
- 1 0
-
2019-09-08 08:18
Płot (1)
Po prostu pisze się oddzielnie
- 3 2
-
2019-09-08 09:37
Nie pisze się a piszemy, forma osobowa tłuku.
- 3 4
-
2019-09-08 08:16
No tak Polacy
Jeden drugiemu wilkiem tak przykazano, nie mogą się dogadać tylko kłócić i sprzeczać
- 10 2
-
2019-09-08 01:15
Nie zgadzam się (20)
To że jest właścicielem terenu to nie znaczy że mu wszystko wolno. W takiej Szwajcarii np czy Holandii nie wolno stawiać żadnych ogrodzeń i dlatego miejscowości w tych krajach są malownicze. A u nas... PISowska wiocha z brzydkimi płotami, szczekającymi psami z za płotu i smrodem smogu bo sąsiad pali plastikiem..
- 42 31
-
2019-09-08 22:42
Jakby u nas nie było ogrodzeń wokół domków w mieście, to miałbyś parking i rozjeżdżone klepisko pod oknami. W Polsce płoty są niezbędne,a poza tym nic w płotach nie ma złego.
- 6 2
-
2019-09-08 08:46
(1)
Za Platformy to wiocha była piękniejsza?
- 12 8
-
2019-09-08 09:12
Moze wiocha nie była piękniejsza
Ale teraz stacza sie w przepaśc demoralizacji i co gorsze przyspiesza. Rodzi sie nowa komuna
- 19 8
-
2019-09-08 07:36
Polska rzeczywistość (12)
Trzeba ogrodzić, bo brak w społeczeństwie poszanowania cudzej własności. Teraz demoralizuje sie społeczeństwo.Tworzenie patologii, dawanie gotówki do ręki. Strach pomysleć co, bedzie za dwadzieścia lat kiedy pokolenie 500+ wkroczy w dorosłe życie. Przeświadczone o swojej wyjątkowości wlezie w buciorach do cudzego domu i powie ze jemu sie należy.
- 52 8
-
2019-09-08 10:50
Nie masz racji (11)
Nikt nie daje gotówki do ręki. 500+ przychodzi przelewem, tak samo jak Twoja wypłata. Za 20 lat wszyscy młodzi ludzie będą "pokoleniem 500+", Twoi potomkowie również, o ile znajdzie się kobieta, która zaryzykuje takiego ojca dla swoich dzieci.
- 14 27
-
2019-09-08 13:08
nieprawdą jest jakoby
"Nikt nie daje gotówki do ręki"
Jest to oczywista nieprawda- 1 3
-
2019-09-08 13:06
Ja swoje 500+ wydaję na leczenie dziecka (7)
nie muszę błagać o miejsce w kolejce, że może za 3 miesiące się znajdzie, nie muszę odwiedzać trzech lekarzy by dostać skierowanie na jeden zabieg... a jak Cię to jeszcze bardziej nurtuje, to pracujemy z mężem i płacimy mega składki do państwowego worka. Nie pamiętam kiedy korzystałam z publicznej służby zdrowia. Więc nie mam wyrzutów sumienia, że w końcu chociaż trochę tej kasy odzyskam i wydam na potrzeby mojej rodziny.
- 13 11
-
2019-09-09 08:10
(3)
Taa,to ,że ceny żywności i inne poszły do góry nie widzisz.Co z tego ,że 500+ dostałeś ?Może trochę zrekompensuje te podwyżki.Nie widzisz matołku ,że te pińcet idzie z twoich własnych podatków?
- 7 4
-
2019-09-09 08:45
(2)
Widzisz matolku nie biorę 500+ bo niemam dzieci. Prowadzę swoją firmę i place wyższe podatki niż ty pensyjki dostajesz jeżdżę dużo po świecie i wszędzie ceny idą w górę nieznam państwa gdzie ceny maleją. Ale jakoś d*psko mnie nie boli że ktoś 500 dostaje. Sądzisz że jakby nie było 500 To ceny warzyw nie poszły by w górę za poprzedniej władzy też wszystko co roku było droższe. I wiadome że jak koncerny widzą że ludzie więcej zarabiają to podwyższaja ceny tak działa rynek.
- 6 4
-
2019-09-09 13:28
Wniosek
Tylko, że w Polsce idą najszybciej w górę i są to bardzo duże podwyżki w stosunku do reszty UE.
- 1 2
-
2019-09-09 09:38
Taa,już widzę trollu jak ty firmę prowadzisz i się godzisz żeby z twoich podatków na 500+ szło.Firma trolling i spółka.
- 2 4
-
2019-09-08 18:28
(2)
Logika madki. Ja tez place mega składki i nic nie odzyskam. A nikt mnie nie pyta czy mam ochotę płacić na twoje ( celowo z małej litery) dziecko.
- 13 12
-
2019-09-13 10:37
byś się wstydził pisać takie bzdury, dzieci pewnie nie masz bo jesteś za wygodny.
- 0 0
-
2019-09-08 22:01
Typowy Polak. Jak ja niemam to nikt nie może mieć. d*psko pewnie miesiąc piecze jak sąsiad auto zmienia? A jak ma dzieci to pewnie mówisz że zmienił auto bo 500 dostał?
- 10 6
-
2019-09-08 12:57
Dzisiaj to jest właśnie gotówka do ręki, pogromco.
Zastrzyk finansowy, którym można dowolnie dysponować. Czy się stoi czy się leży.
- 7 2
-
2019-09-08 12:08
a dzieci bogacza Petru tez biorą 500+ i tez są z patologii?
- 6 4
-
2019-09-08 02:20
Tylko tam nikt nikomu nie śmieci i nie dwastuje majątku (3)
Zostaw na jeden rok dom na polskiej wsi. Nie będziesz miał do czego wracać. Powodzenia
- 49 7
-
2019-09-08 09:15
Pozostaw auto na poboczu jedna noc (2)
Rano jesli bedzie to, tylko wrak
- 16 7
-
2019-09-08 10:42
Ciekawie tam żyjecie sobie na tych Kartuzach, w trójmiescie można zostawić i nic nie znika.
- 15 10
-
2019-09-08 09:36
Bo tu jest polska, k.wa!
- 7 4
-
2019-09-08 00:57
Właściciel z tą działką wiele nie zadziała (1)
Po prostu stawia miasto i ludzi przed faktem dokonanym. Szantazuje. Ma teren w dobrym miejscu, ale bez perspektyw. I pieprzenie, że ktoś złamie nogę to bazdet. Niech odsprzeda miastu "problem" za godna obu stron cenę. Ale wie, że wiele nie zyska i szantażuje. Jego prawo, ale bym nie ustąpił na miejscu miasta. Tylko bym super podatek narzucil za działkę w super miejscu.
- 31 44
-
2019-09-08 21:57
Typowy lewak. Jak ktoś ma to dowalic podatek najlepiej 1000000%
- 21 8
-
2019-09-07 22:01
ma prawo po uzgodnieniu z konserwatorem
- 12 3
-
2019-09-07 20:48
Jajo (7)
Jak dla mnie to ten właściciel to zwykły samolub egoista i prostak
- 49 81
-
2019-09-09 08:06
Burak,zwyczajny cebulak.
- 1 4
-
2019-09-07 22:00
Pewnie sam byś przekazał teren na cele dobroczynne. (5)
Niestety to właściciel odpowiada za wypadki na swojej posesji i jej stan. Inna sprawa to wygląd odrodzenia ale urzędnicy nie takie szkaradki akceptowali. Pieniądz nie jedno zmienił zdanie po drugie gdyby urzędnicy zapłacili za grunt rynkową stawkę nie byłoby problemu.
- 39 17
-
2019-09-08 01:01
(4)
Rynkową cenę? Czyli jaką? Rynkowa to taka jaką obie strony akceptują. A myślę, że miasto nie wybuli majątku jakiego się spadkobiercy pewnie spodziewają. Też bym nie zapłacił. Nie się cieszą działeczką. Ludzie to przeżyją. Tylko bym ich skasował podatkiem od nieruchomości w luksusowym miejscu.
- 14 39
-
2019-09-09 18:28
podatek od punktu widokowego?
to jest cyrk, ze miasto uchwala sobie, ze na prywatnej dzialce ma byc ogolnodostepny punkt widokowy......
to jest po prostu komunistyczne zlodziejstwo. Psim obowiazkiem wladz miasta jest wykup takiej dzialki. Uchwalanie funkcji publicznych na prywatnym gruncie bez porozumienia z wlascicielem to czyste zlodziejstwo. Szczur to taki gdynski Kimto jest cyrk, ze miasto uchwala sobie, ze na prywatnej dzialce ma byc ogolnodostepny punkt widokowy......
to jest po prostu komunistyczne zlodziejstwo. Psim obowiazkiem wladz miasta jest wykup takiej dzialki. Uchwalanie funkcji publicznych na prywatnym gruncie bez porozumienia z wlascicielem to czyste zlodziejstwo. Szczur to taki gdynski Kim Ir Sen. Standardy wlasnosciowe jak w Korei Pln. Wczesniej to samo z Parkiem R.E.
UM Gdynia kontynuuja polityke wladz stalinowskich. Dworek w Kolibkach, Park RE teraz ten punkt widokowy. Oddajcie zlodzieje z UM Gdynia co nie wasze i szanujcie wlasnosc prywatna- 2 1
-
2019-09-08 18:48
za parkowanie urząd miasta potrafi pobierać pieniądze w tym miejscu pomimo tego że teren nie jest jego własnością w tym luksusie
- 18 2
-
2019-09-08 12:57
komuszku wracaj do korei północnej
- 10 6
-
2019-09-08 03:44
Nie ma czegos takiego
Podatek od miejsca luksusowego :-) hahaha.
Ach ci ludzie po podstawowce.- 55 11
-
2019-09-07 20:42
(2)
Dziwne. Wszyscy chcą Szwecję ale pierwsze, co przychodzi na myśl, to postawić płot, kakafonię z bzdetów i kolorków, a na to reklamę.
- 48 7
-
2019-09-07 22:57
(1)
Bzdura. Nikt nie chce Szwecji.
- 24 26
-
2019-09-08 14:24
Może wszyscy chcą Kakafonię i Reklamandię?
- 5 7
-
2019-09-07 17:51
(1)
Będzie tak jak z Parkiem rady europy. Miasto da propozycję, właściciele powiedzą, że za mało, miasto podwoi stawkę, i kontakt się urwie.
- 22 8
-
2019-09-08 08:55
Piszę o tym od lat że praktycznie każdy park w Gdyni to teren który komuna ukradła a "nowa" lepsza polska ma od 1990 problem by się rozliczyć. Trzeba było to zrobić wtedy a nie czekać nie wiadomo na co a tak miasto zmarnowała środki na bezsensowne batalie sądowe (z punktu widzenia podatnika bo jak wszyscy wiemy koledzy po "fachu" króla skweru
Piszę o tym od lat że praktycznie każdy park w Gdyni to teren który komuna ukradła a "nowa" lepsza polska ma od 1990 problem by się rozliczyć. Trzeba było to zrobić wtedy a nie czekać nie wiadomo na co a tak miasto zmarnowała środki na bezsensowne batalie sądowe (z punktu widzenia podatnika bo jak wszyscy wiemy koledzy po "fachu" króla skweru używali sobie w najlepsze) pozamieniać się działkami póki jeszcze były (bo obecnie to miasto też już prawie wszytko co było "czyste" w papierach sprzedało). Teraz jest jak jest...
- 27 5
-
2019-09-07 17:27
Opinia wyróżniona
(21)
Takie prawo to nie prawo a rozbój . A konserwator powinien nakazać plot rozebrać bo własność do ziemi ale nie do terenu który służy wszystkim !
- 182 488
-
2019-09-08 21:15
Hahahaha
Haha, a jaka jest różnica pomiędzy własnością ziemi, a własnością terenu? To znaczy, że właściciel ma obowiązek udostępnienia swojej własności ? Dlaczego my Polacy mamy problem z respektowaniem prawa?
- 7 0
-
2019-09-08 19:43
ludzie jak wy tak mozecie Kamienna Góra to teren prywatny. W końcu trzeba to zrozumieć społecznych zrobić zrzutkę i wykupić od właścicieli a nie pitu pitu bo tak bylo
- 7 1
-
2019-09-08 19:36
oddaj swoją dzialkę i się wypowiadaj
- 6 1
-
2019-09-08 11:20
Wszystkim?
Jak taki jesteś wspólnotowy to podaj adres - zrobimy sobie z twojego mieszkania "teren, który służy wszystkim".
Nie przestaje mnie zdumiewać jak łatwo niektórym przychodzi rozporządzanie cudzą własnością!- 16 3
-
2019-09-08 09:16
Bolszewik
- 2 1
-
2019-09-08 08:09
własność do ziemi ale nie do terenu
co
- 4 3
-
2019-09-08 03:46
weź się naucz najpierw pisać po polsku (2)
- 5 0
-
2019-09-08 16:35
(1)
A to taki powod do dumy, umiec pisac po polsku?
- 1 0
-
2019-09-08 20:36
dla ciebie bolszewiku ... na pewno
- 3 1
-
2019-09-07 22:19
(3)
Zrobić wysoki na 15 metrów taras widokowy, choćby taki z rusztowań jak był na Kubicy.,lepiej się opłaci niż placić zdziercy za to co zrobił. Wtedy ten złośliwiec może sobie stawiać płoty jakie chce ,napewno nie zrobi wyższego płotu.
- 8 22
-
2019-09-08 00:50
Kto "zrobić" i za co? (2)
- 17 3
-
2019-09-08 16:33
No oni zrobic, za pieniadze jakies..chyba maja, nie?
- 4 1
-
2019-09-08 02:23
Zabierze się z podatków, założy fundację z publicznych pieniędzy
Eh te polskie myślenie. Żyć czyimś kosztem, kopać dołki...
- 13 2
-
2019-09-07 22:03
Komuno wróć, szacun dla szmalcowników. (3)
Jeśli teren jest prywatny to nie może być własnością wszystkich. Ma być nasz? Wszystkich? To zrób zbiórkę na Facebooku i wykup od właściciela.
- 50 5
-
2019-09-07 22:18
(2)
czy przypadkiem sam nie jestes szmalcownikiem? wiesz co to slowo oznacza?
- 4 11
-
2019-09-08 10:55
(1)
Szmalcownik to czarodziej, który donosił Voldemortowi i Śmierciorzecom na innych :)
- 6 1
-
2019-09-08 20:35
szmalcownik to dobry obywatel - który dba o dobro i czystość społeczeństwa
- 1 2
-
2019-09-07 21:35
ziemia i teren to synonimy ; p (1)
- 20 1
-
2019-09-08 03:47
On nie wie co to synonim :-)
Same ofiary losu.
- 13 2
-
2019-09-07 21:15
Ciekawe, że jak są jakieś dziwne sytuacja to szczur chowa się w norze, nie wypowiada się. (1)
- 19 7
-
2019-09-08 15:36
I jest skuteczny z tym chowaniem się w norze. Ma 70%? Ma. Ludzie to łykają.
- 7 0
-
2019-09-07 18:54
Opinia wyróżniona
Własność. (17)
Należy szanować własność, a właściciel musi mieć prawo do dysponowania swoją własnością. Wszelkie uzurpowanie sobie przez innych powtarza komunistyczne pomysły. Jeżeli miasto lub społecznicy chcą tym dysponować to niech wykupią, bo najlepiej niech właściciel płaci podatek a inni będą decydować. Dlatego jako liberał i wróg bolszewizmu w wydaniu pisowskim popierałem ustawę Szyszki o dysponowaniu drzewami na swojej działce( tylko tą).
- 293 197
-
2020-02-12 08:21
Świadomy wyborca
Co z bolszewizmem peowskim?
- 0 0
-
2019-11-23 16:51
Wlasnosc
Nie tylko w Gdyni, ale w calej Polsce nie bedzie mozna poruszac sie, bo wszedzie bedzie teren prywatnny.
- 0 0
-
2019-09-09 08:24
Miasto powinno wykupić
A właściciel koszmarną samowolę budowlaną rozebrać natychmiast i jeszcze kara za obejście konserwatora. Taka ohyda w reprezentacyjnym punkcie Gdyni.
- 2 0
-
2019-09-08 22:46
Skończ Wać Pan.
Tak jak w tytule.
- 0 0
-
2019-09-07 20:59
czy na pewno? (4)
ohydny betonowy płot to gwałt na oczach. Wbrew opiniom konfederastów gwałt jest zakazany. Może sobie ogrodzić zgodnie z wymaganiami konserwatora, o których doskonale wiedział, bo sa wpisane do księgi wieczystej. Kolejny posarmacki sobiepanek.
- 31 16
-
2019-09-08 02:32
Popatrz co się dzieje w Trójmieście.
Ten płot to luksus i piękny styl w porównaniu do szkaradztw postawionych za grube miliony. Gdzie wtedy był i gdzie jest teraz konserwator?
- 11 1
-
2019-09-08 01:24
to nawet w USA gdzie PRiVATE rządzi (2)
to na prywatnej posesji na prywatnym osiedlu...
.. rada osiedla czy urząd miasta, może ci nie tylko wiele nakazać, ale wręcz wyegzekwować nakaz horrendalnymi grzywnami ...- 12 1
-
2019-09-08 16:36
(1)
Ktos te cale grzywny placi?
- 0 3
-
2019-09-08 20:43
w odróżnieniu od Polski ...
w USA egzekucja długów następuje szybko i skutecznie ... w białych rekawiczkach
tam są specjalne firmy, które za niewielki procent z nakazem sądowym odbiorą ci dosłownie wszystko, a spróbuj się stawiać, - to idziesz siedzieć i to bez zmiłowania.- 6 0
-
2019-09-07 20:42
bzdura (7)
Ten punkt widokowy to część historii Gdyni, tego żaden bandytyzm nie ma prawa nam odebrać.
- 25 38
-
2019-09-08 21:45
To NIE jest punkt widokowy! To tylko parking. Punkt widokowy znajduje się 30 metrów dalej.
- 5 1
-
2019-09-08 17:06
Juz odebrał wiec ty piszesz bzdury
- 1 0
-
2019-09-07 22:11
To bandyci odebrali majątek właścicielowi. (4)
Inną kwestią jest plan zagospodarowania a raczej jego brak-taka furtka urzędnicza dla deweloperów. Pretensje możecie mieć do urzędników, mogli wykupić grunt od właściciela po cenie rynkowej. Próba dysponowania czyjąś własnością to czysty bolszewizm. Nie rozumie tego ten co nigdy uczciwe nie zapracował na swoją własność.
- 42 9
-
2019-09-08 02:27
W Polsce to standart, że żyje żyje czyimś kosztem.
Państwo okrada obywateli a obywatele państwo i swoich rodaków.
- 17 1
-
2019-09-07 23:46
Sluszanie odebrali (2)
na pewno dostał odszkodowanie.
- 4 19
-
2019-09-08 05:55
komunisci nie dawali odszkodowań (1)
albo kopa i won, albo dokwaterowywali lokatorów na potęgę; dlatego jest teraz tyle spraw o zwrot niesłusznie zagrabionych nieruchomosci
- 24 2
-
2019-09-08 09:02
dawali odszkodowania ale na dzisiejsze pieniądze poniżej 100zł
- 6 0
Wszystkie opinie
-
2019-09-07 17:03
wieka szkoda... (17)
gdynia miasto biznesu.. i białej farby
- 292 29
-
2019-09-07 17:38
Płot to piękne miejsce do pisania opinii o bezmyślnym właścicielu gruntu i punktu widokowego. Niech ulica przemówi. (13)
- 17 20
-
2019-09-07 17:40
(9)
Racja jest po jego stronie. To jego teren. Dokładnie jak w bardzo nieszczęśliwym przypadku państwa Skwiercz i losie parku przy skwerku.
- 19 10
-
2019-09-07 18:03
(7)
Owszem teren jego ale nie może sobie postawić co chce. Wszędzie obowiązuje plan zagospodarowania i pewnie będzie musiał to rozebrać
- 18 4
-
2019-09-07 21:44
(3)
Nie będzie musiał rozbierać tego płotu. Będzie się odwolywał do sądu, sprawa potrwa wiele lat,a na koniec zarząda wielomilionowego odszkodowania w euro,albo dolarach.Miasto odpuści mu,bo nie będzie gminy stać na zapłacenie i na tej działce powstanie ,,piękny,, apartamentowiec na wynajem.Ciekawe kiedy Skwiercze zaczną budowę na swoim terenie,tam gdzie był park
- 9 2
-
2019-09-08 02:22
(2)
Gadasz głupoty. Na każdą budowlę potrzeba pozwolenia. Wg Ciebie równie dobrze mógł sobie tam zrobić skup złomu. Mówię ci że to nie przejdzie
- 3 1
-
2019-09-08 09:09
(1)
oczywiście że przejdzie ale jak już ktoś wyżej napisał pójdzie to przez sąd a prawo jest jednak po stronie właściciela. Zresztą ile znaczy plan zagospodarowania to możesz sobie przeczytać na tym portalu jak on jest zmieniany pod deweloperkę albo po wyrokach sądu gdzie zostało udowodnione że właściciel gruntu został przez plan pokrzywdzony co za tym idzie gmina musi wypłacić odszkodowanie. W rezultacie plan jest zmieniany tak by tych odszkodowań nie płacić i tak bodajże było z budową na WładysławaIV na tym byłym "parku"
- 3 1
-
2019-09-08 16:02
dokładnie piszesz
mały nie wygra ale deweloperom miasto odpuszcza, mają lepszych prawników i kasę
- 1 0
-
2019-09-08 02:35
Moje składki z OFE ukradło dwóch premierów w majestacie prawa. (2)
W blasku fleszów i kamer. Polska to państwo bezprawia taka bardziej cywilizowana odnoga sowieckiej republiki. Więc nie pisz czy coś może właściciel. Będzie miał kasę i dobrego prawnika to wszyscy mogą mu... tak jak robi to miasto zmieniając plany zagospodarowania tylko po to aby zrobić na złość spadkobiercom zwróconych majątków. Tak nie działa państwo prawa. Tak zachowuje się mafia.
- 7 1
-
2019-09-08 09:31
a twoje skłatki na Fundusz Pracowniczy już PiS okrada (1)
gdy TU wpłacasz 100zł na konto wpływa ci tylko 80zł ...
resztę kradnie ci PiS.- 1 3
-
2019-09-08 21:37
za to PO ukradło mi OFE
- 2 0
-
2019-09-07 19:58
Nie jest po jago stronie.
Jego chciejstwo nie jest prawem.
- 9 1
-
2019-09-07 18:29
(2)
A co się dzieje z witrazami? Halo anie konserwatorze!!
- 8 1
-
2019-09-08 16:04
z Kościołem się nie zadziera (1)
zamieciono pod nawę
- 1 0
-
2019-09-08 21:38
pod sutanne
- 0 0
-
2019-09-07 22:10
i pikników z dofinansowaniem prywatnych imprez
- 3 1
-
2019-09-08 03:25
I krzyży w każdym możliwym (nie tylko) miejscu.
- 4 2
-
2019-09-08 07:49
Czyżby znowu rodzinka skwierczow
Budowniczych gdyni? Zupełnie niczym popelina na dole. Smutne. Powinni być spłacani a tak miasto traci kolejne działki, przez lata blokowane możliwości rozwoju. Nie dość, że obecne władze i tak g... robią to jeszcze ci wspaniali potomkowie dokładają swoją cegielke. A jak już odzyskają działkę to pokazują co potrafią. Gdynianie..... Smutne.
- 6 0
-
2019-09-07 17:04
(38)
ale lipa. własnośc prywatna to świętość ale ten właściciel to złośliwy burak. grodzić teren tylko na złośc innym.
- 496 196
-
2019-09-07 17:17
Nie na złość innym (17)
Tylko by miasto od niego wykupiło skoro ma być dla wszystkich
- 83 6
-
2019-09-07 17:42
(6)
skoro tak to czekam na ruch miasta.
- 29 5
-
2019-09-07 17:46
(3)
Ma prawo robić co chce . Jego własność - nic Wam do tego.
- 47 45
-
2019-09-07 18:09
Jego własność (2)
To nie własność absolutna. Obowiązują właściciela zapisy MPZP i polskiego prawa.
- 44 11
-
2019-09-07 22:26
przypominam ze prawdziwym wlasicielem tego terenu jest balbina jak zrszta szystkiego co w polsce
- 7 1
-
2019-09-08 16:05
jak obowiązują przepisy MPZP
to widać po budujących się "malutkich" apartamentowcach w centrum miasta.
- 4 1
-
2019-09-07 18:37
No to gratulacje,anonimie. (1)
Działasz dokładnie tak jak sobie zaplanował właściciel i dokładnie w myśl jego zamierzeń dałeś się poszczuć na miasto.
- 12 7
-
2019-09-07 20:28
przeciez to wlasciciel napisal
- 5 1
-
2019-09-07 18:36
Dokładnie o tym samym pomyślałem (3)
Aż bije po oczach staraniem wywarcia presji na miasto ze strony właściciela. ma być wściekły lud,który zażąda od władz miasta wykupu działki od właściciela,a jak będzie presja,to właściciel będzie się spodziewać nadzwyczaj atrakcyjnej ceny. A jak nie dostanie, to zrobi wszystko by ten teren miasto i mieszkańców jak najbardziej uwierał w d... aż miasto się złamie i wykupi na jego warunkach.
- 34 12
-
2019-09-07 19:01
(1)
I dobrze
- 17 14
-
2019-09-07 21:29
Siedź cicho i tak nie dostaniesz więcej.
A jak będziesz fikać, to cię MPZP załatwią :P
- 9 3
-
2019-09-08 16:06
presja to by była jakby ogrodził na pierwszego lipca, na sezon turystyczny
- 0 0
-
2019-09-07 21:48
(5)
Miasta nie będzie stać na wykup tej działki.To wprawdzie tylko 600m,ale jeśli właściciel zarząda powiedzmy 100000 USD za metr to będzie miał spokój, bo nikt przy zdrowych zmysłach tego nie kupi.Pewnie wkrótce zacznie się tam budowa apartamentowca na wynajem,choć teren na budowę jest bardzo trudny
- 4 2
-
2019-09-07 22:50
(1)
uchwali sie specustawe i sprawa zalatwiona
- 4 1
-
2019-09-08 02:43
Miasto jak zwykle zmieni plan zagospodarowania.
Tak po ludzku aby spadkobierca nie mógł sprzedać i zarabiać. Towarzysze, obywatele, ludu pracujący Gdynii...
- 6 1
-
2019-09-08 09:32
(1)
Jakie 100000 USD? Ogarnij się zamiastcpisac bzdury. Jest rzeczoznawca jak i na danym terenie obowiązuje cena za 1m2, który np miasto sprzedaje wg. tejże wyceny. Głupoty piszesz i tyle
- 7 1
-
2019-09-08 18:50
Nie ma czegoś takiego jak cena urzędową nieruchomości.Własciciel może zarządac dowolnej kwoty.Korzysta się wprawdzie z usług rzeczoznawcy,ale jego opinią nie jest wiążąca dla właściciela.
- 3 2
-
2019-09-08 15:07
A czemu nie 10000000 i nie dolarów, a franków, euro albo funtów?
- 2 0
-
2019-09-07 17:50
(3)
na jaką złość ? ty moze n złość zamykasz swoje mieszkanie? co za komuna we łbach
- 36 30
-
2019-09-07 17:54
A co, krzaki by mu ukradli? (1)
- 29 16
-
2019-09-09 10:00
wystarczy
ze ktos by wypadł za barierki i złamał rękę ... zastanowcie sie , płot oczywiscie szpeci i przeszkadza ale wlascicel ma rację , a wy janusze mozecie sie napinac ale jak by przyszlo placic takiemu januszowi z chyloni odszkodowanie to pewnie w drodze do szpitala by i kark polamal
- 4 0
-
2019-09-08 08:13
a co, on tam mieszka żeby zamykać ?
- 3 6
-
2019-09-07 17:57
burak to za delikatne słowo do takigo ?
- 18 13
-
2019-09-07 18:18
Za tego burka tez bedziesz miał proces (2)
- 5 35
-
2019-09-07 18:23
nie będzie miał
- 24 1
-
2019-09-07 18:46
Burak i tyle
- 20 1
-
2019-09-07 18:28
(1)
Nie tobie to oceniać.
- 2 14
-
2019-09-07 20:09
Ty będziesz decydować kto może to oceniać ?
Zdaje się że megalomania Cię zżera.
- 7 2
-
2019-09-07 19:20
xuja a nie świętość
święte jest życie, nie kawałek ziemi
- 9 7
-
2019-09-07 19:29
Nie ma czegoś takiego jak święte prawo własności (3)
- 9 0
-
2019-09-07 20:00
(2)
w tym kraju w zasadzie nie. kilku przekupionych urzędasów/polityków/funkcjonariuszy i nic nie masz.
- 7 2
-
2019-09-07 22:12
i odwrotnie też...
;)
Bo to tylko umowy są. A jak jest interes i pieniądze, to umowy w kąt ida.
"Bo sprawiedliwość ma być po naszej stronie."- 2 0
-
2019-09-07 23:41
nigdzie nie ma
świat jest wszystkich ludzi, tylko KK i wszelkie szacher-machery nam go ukradły. Ale zbije się szubienice
- 1 2
-
2019-09-08 00:00
Zdecydowanie jest to złośliwe do cna (1)
Jak mozna być kimś takim?
- 3 2
-
2019-09-08 09:08
Widocznie można niestety...
ale jak to mówią, "karma is a b..."
- 3 1
-
2019-09-08 11:59
(2)
Przeciez to jest bez sensu.
Jest cos takiego w prawie jak "nabycie prawa przechodu i przejazdu przez dzialke". Wystarczy ze udowodnisz ze przez 10 lat sobie tam parkowales i chodziles widoki podziwiac. Koles przegra w sadzie. Bedzie musial udostepnic ci ten teren. Chyba ze Koles wystapi do sadu zeby dokladnie wlasnie Tobie zakazac dostepu. Ale analogicznie by musial zakazywac wszystkim ludziom ktorzy tam bywali przez ostatnie 10lat.
Pod Olsztynem byly takie przypadki. Przerobione tez u znajomych co mieli dzialke przez ktora sobie ludzie jezdzili na skroty.- 3 6
-
2019-09-08 15:16
(1)
Mówisz o służebności, którą to nadaje właściciel gruntu osobie, która się o udostępnienie drogi zwraca. Indywidualnie. I odpłatnie, z pewnymi wyjątkami.
Poza tym - nie dziesięć, a dwadzieścia lat. I nie wystarczy jeździć i oglądać, a być samoistnym posiadaczem tego gruntu, żeby doszło do zasiedzenia. Placyk oficjalnie nigdy nie był punktem widokowym, więc ciężko mówić o przyznaniu przez sąd służebności ze względu na utraconą funkcję danego miejsca.- 4 3
-
2019-09-08 15:37
zawze był punktem widokowym
dla parek co sie migdaliły z widokiem na port...
I kto wie? Może i tam sie co poczęło? Więc utracone korzyści jak najbardziej... ;)- 2 1
-
2019-09-07 17:05
Mam pytanie (29)
Czy jak właściciele zostali wywłaszczeni nie dostali żadnego odszkodowania? Jeżeli zostali wywłaszczeni to napewno istniała ku temu podstawa prawna.
- 138 197
-
2019-09-07 17:12
(5)
Nie musiało być podstawy prawnej, czerwona zaraza nie przejmowała się takimi drobiazgami.
- 71 20
-
2019-09-07 17:51
(2)
jaka czerwona, czerwona oficjalnie ale prawda jest zupełnie inna kolego, masz za mało wiedzy
- 20 16
-
2019-09-08 00:52
Też jej nie masz.
- 6 4
-
2019-09-08 09:05
Czosnkowa koledzy.
Z panstwa polozonego nad morzem sródziemnym.- 5 3
-
2019-09-08 09:36
(1)
A w jaki sposób te os..ne paniczyki weszły w posiadanie tego terenu?
- 6 6
-
2019-09-09 18:43
drogą kupna
przed wojną i tuż po niej, były to prywatne działki budowlane które miały prywatnych właścicieli, komuna wywłaszczyła ich a teraz odzyskują swoje mienie
- 2 1
-
2019-09-07 17:17
(5)
Jakie odszkodowanie? Mowa jest o wywłaszczeniach za Bieruta, czyli na zasadzie: trzeba zabrać obszarnikom i innym kapitalistom. A co do podstawy prawnej, to jakieś tam dekrety były, ale i tak się ich nie trzymano. Z resztą sądy właśnie tak do tej sprawy podchodzą: jak wywłaszczenie było dokonane zgodnie z obowiązującym wtedy prawem, to się nie należy zwrot. Wiem o tyle, że w rodzinie też ciągle toczy się tego rodzaju spór i różne szczegóły miałem okazję poznać.
- 37 8
-
2019-09-07 18:16
Kaczyński mieszka w zagrabionej przez komunistów willi spadkobierców Lisa Kuli (3)
- 32 11
-
2019-09-07 18:27
Podobnie jak kiedyś Jaruzelski (2)
- 14 8
-
2019-09-07 22:54
ale tani unik
- 4 4
-
2019-09-08 11:54
A to Jaruzelski wrzeszczał o dekomunizacji? Czy może jednak Kaczyński?
- 8 1
-
2019-09-07 18:42
Mylisz sie, odszkodowania byly.
Rowniez za mienie pozostawione, wyplacane przez rzady panstw, ktore udzielily obywatelstwa. Czesta sprawa w USA. Teraz sie o tym nie mowi, bo to zamyka droge do windykacji.
- 15 2
-
2019-09-07 17:21
Taaa
Dostali takie odszkodowanie jak Polska za reparacje.czerwoni przytulił to co chcieli I tyle
- 11 12
-
2019-09-07 17:39
S dostać "0" (1)
Mam podobną sytuację. Komuna wywłaszczyła dziadków z domu (kamienicy) nie dając jakiegokolwiek odszkodowania. Sąd przywrócił mi prawo do spadku. Tak więc odziedziczył kamienicę, której nie ma bo komuchy ją rozebrały. Walczę więc o odszkodowanie. Budynek na planach miasta jest, w KW jest dobrze opisany. Wyrok sądu na moją korzyść jest. Potrzeby na 500 + też są
- 16 21
-
2019-09-08 15:12
Idz do rosji po kase
Dlaczego obecny rząd ma odpowiadać za kradzież czerwonej mafi A my za to płacić
- 3 5
-
2019-09-07 17:49
Oj za dużo lat to Ty nie masz...
- 7 3
-
2019-09-07 18:37
Odp.na pytanie
Od kiedy wladze komunistyczne mialy prawo,?zabierali ludziom co im sie podobalo.
Oczywiscie zgadzam sie z tym ze wielka szkoda pieknego widoku. Mam nadzieje ze sprawa zostanie polubownie zalatwiona.- 12 6
-
2019-09-07 19:21
wygnać
i obić na koniec
- 4 4
-
2019-09-07 20:14
Tak, podstawa prawna za komuny... (6)
Masz ty rozum dzieciaku?
- 13 10
-
2019-09-07 20:28
jak najbardziej była (5)
Durna i niesprawiedliwa ale była.
I wywłaszczenia nie robiono po uważaniu. A jeśli robiono, to na zasadzie zastraszenia. I była to robota bezkarnych funkcjonariuszy i urzędników.
Zupełnie jak obecnie.
Bo to jest właśnie realna "komuna". Ona nigdzie nie odeszła.- 17 2
-
2019-09-07 23:41
Mam sąsiada (4)
a on 10 letniego synka. Na takie brednie jak twoje mówi "palanciarnia" i jest to trafne. Nieruchomości odbierano właścicielom przedwojennym na podstawie tzw "dekretu Bieruta", bez jakiegokolwiek odszkodowania. Zwykła głupia i wyrachowana zemsta komuchów którzy potrafią tylko ukraść czyjeś ale zarobić, zbudować to już nie. W wyjątkowych wypadkach wywłaszczony mógł zamieszkać w odbieranej nieruchomości ale na ograniczonej powierzchni. Takie to było "prawo" dzięciole. Dziś gdyby było tak samo jak durnowato sugerujesz to Dulczessa by mogła wydać dekret o odebraniu ci trampek i musieł byś siedzieć w domu.
- 18 8
-
2019-09-07 23:57
Nie podniecaj się tak małolat .
- 5 7
-
2019-09-08 02:53
Zawsze fajnie jest odebrać komuś
- 1 1
-
2019-09-08 10:37
Dekret Bieruta dotyczył wyłącznie Warszawy.
- 7 0
-
2019-09-08 15:43
i co, myślisz, że nie może?
może, może...
Wszystko zależy, czy urzędnikowi się to opłaci i czy jest wystarczająco mocno umocowany. Albo ma pozbawionego skrupułów szefa. Patrz, ludzie z Żabianki, których spółdzielnia i miasto sprzedalo z budynkiem.
Konstytucja nie obroni.- 1 0
-
2019-09-08 02:50
Wywłaszczę każdego komunistę.
Dostanie odszkodowanie 20tys. złotych za majątek warty kilkaset tysięcy lub kilka milionów. Pasuje? No wszystko zgodnie z prawem.
- 6 2
-
2019-09-08 12:06
Przyszli w nocy ,
Przystawili spluwę do głowy i powiedzieli żeś wywłaszczony.
- 1 3
-
2019-09-08 19:35
dekret bieruta
Co to za pytanie kiedyś chcieli wywłaszczali. Pamietajmy jaki był w Polsce ustrój
- 0 1
-
2019-09-08 20:02
Oczywiście pozwolono im żyć
- 0 1
-
2019-09-07 17:05
Gdzie jest uchwała krajobrazowa? Zaraz Gdynia będzie slamsem Trójmiasta (8)
Gdańsk zakazał takich płotów, Sopot też, tam to działa, w Gdyni nie uchwalają, bo interesy deweloperów są ważniejsze.
- 249 25
-
2019-09-07 17:06
Będzie dobry widok na granicy Gdyni i Sopotu za kilka lat. Gdynia wita bilboardami i płotami (1)
- 27 1
-
2019-09-07 18:22
Gdynia jest brudna, zasiedlona tłumnie przez meneli.
- 12 2
-
2019-09-07 18:04
(2)
Edek weź odpuść i tak wszyscy wiedzą że to ty
- 5 2
-
2019-09-07 18:40
to nie ja, to ktoś inny, to Halina (1)
- 3 0
-
2019-09-08 08:56
Wespol z Barbarą
- 1 0
-
2019-09-08 08:13
już jest.. wsi spokojna
- 2 0
-
2019-09-08 12:10
juz jest
- 2 0
-
2019-09-08 16:03
Już jest slamsem i Gdynia to nie trójmiasto
- 3 1
-
2019-09-07 17:06
Własność prywatna więc chyba po temacie (6)
Gdynia to miasto leżące w większości na gruntach prywatnych (mówię o centrum miasta).
- 181 63
-
2019-09-07 17:56
Własność prywatna nie oznacza władzy totalnej (1)
Prywatnego właściciela ciągle obowiązują zapisy Miejskiego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, w tym konieczność konsultowania takich rzeczy z konserwatorem zabytków. A jeżeli stoi w planie "ZP" i jest oznaczony punkt widokowy, to nic tam nie wybuduje.
- 35 12
-
2019-09-08 13:07
Jak postawił po swojej stronie słupków geodezyjnych to obowiązuje go tylko prawo budowlane, a tam jest napisane jakie ogrodzenie i gdzie może być stawiane. Pozdrawiam :)
- 3 2
-
2019-09-07 19:31
nie ma żadnej własności prywatnej (1)
należy chama ponownie wywłaszczyć, tym razem przykładnie. Wywłaszczają ludzi z ich domów, budując drogi czy ekrany, tego bandytę należy również wywłaszczyć. Ponownie i tym razem do ostatniej literki prawa
- 18 13
-
2019-09-08 10:48
o, to to
- 3 2
-
2019-09-07 21:45
było miejskie, ale nadzwyczajna kasta mu to oddała, tylko po to żeby jątrzyć.
Dać mu takie samo 600 metrów w Kacku, Szemudzie, gdziekolwiek, gdzie nie koliduje to z interesem społecznym. Bo interes społeczny jest ponad interesem indywidualnym.- 8 14
-
2019-09-07 21:52
Skoro tak jest,to czy przypadkiem nie trzeba będzie centrum Gdyni przenosić, skoro spadkobiercy dawnych właścicieli upomina się o swoją własność?
- 8 0
-
2019-09-07 17:06
(2)
człowiek człowiekowi kurk...ą
- 83 35
-
2019-09-07 18:40
a zombie zombie zombie
- 2 1
-
2019-09-07 19:30
na pewno to zagrodzil bo chce to odsprzedać, a tym sposobem podjudza Gdynian do atakowania
władz miasta, żeby uzyskał lepszą cenę. Jak sprzeda prywatnemu to ten zabuduje i wstawi jakiś blok.
- 2 1
-
2019-09-07 17:06
Człowiek człowiekowi wilkiem moi drodzy i kochani (5)
Gdynia generalnie jest taka zamknięta mało dostępna zagrodzona,pewnie jakieś drugie dno jak znam życie. Więcej uśmiechu.
- 81 22
-
2019-09-07 17:31
Sven meczyciel
Wez czlowieku ausgehen z trójmiasto. Jestem juz zmeczony twoimi komentarzami w kazdym temacie artykule wszędzie na każdy temat
- 10 11
-
2019-09-07 18:30
Sven wykonujesz setki wpisów.
Zakończ swoją działalność. Jesteś nudny.
- 7 8
-
2019-09-07 20:02
Brawo Sven (1)
Twoje wpisy są jak zwykle trafne, nieobrażające nikogo. Dlaczego tym razem nie na początku komentarzy?
- 1 3
-
2019-09-08 21:41
bo zaspał do pracy.
- 0 0
-
2019-09-09 09:38
?
Nic nie wiesz o wilkach.
- 0 0
-
2019-09-07 17:09
No zaraz (9)
Gość mówi, że jest właścicielem terenu.
Urzędnicy nie wiedzieli o tym fakcie od 2018roku?
Mam jako podatnik zapłacić za demontaż prywatnego ogrodzenia?
Czy opisanej sytuacji nie można było przewidzieć? przeciwdziałać?- 222 19
-
2019-09-07 17:13
(7)
nie histeryzuj. nikt ci nie każe jako podatnikowi płacić, w przypadku braku reakcji miasto rozbierze płot, a rachunek wystawi właścicielowi. Problem w tym że ten zapewne postawi kolejny, zgodny ze wskazówkami konserwatora. Na złość.
- 12 20
-
2019-09-07 17:22
Nie histeria, tylko wątpliwości. Dziwnie wyszło. (4)
Po drugie - na złość robiono raczej wywłaszczonym właścicielom i to przez kilka dekad. Wystarczy chyba, nie?
'(...) postawi kolejny, zgodny ze wskazówkami konserwatora (...)'. No i luz, jego prawo.- 30 8
-
2019-09-07 17:44
(1)
nie musisz mi tłumaczyć, jeszcze wiele lat będziemy płacić za czasy komuny. Dlatego napisałem 'problem w tym' ...
- 2 2
-
2019-09-07 19:46
Nie tylko za komune będziemy płacić
Jakoś przycichlo o komisji Jakiego.
Czy już wszystko zrobiono?- 3 0
-
2019-09-07 20:31
cel był słuszny - dobro wspólne (1)
a ludzie dostali odszkodowania lub nie, można było dowalić domiarem i nie było odszkodowania. My straciliśmy w latach 50 duże mieszkanie w centrum Gdańska, co nie znaczy że wspieram bandytów korwinizmu. Przy reprywatyzacji popełniono i popełnia się wiele więcej aktów pospolitego bandytyzmu i złodziejstwa niż za Bieruta.
- 3 2
-
2019-09-09 18:53
mieszkanie w centrum Gdańska to inny problem
jeśli byliście właścicielami przed II WŚ, to było inne Państwo i po zmianie granic przestaliście być właścicielami, a jeśli twoi przodkowie przybyli do Gdańska po wojnie, to nie była to własność prywatna tylko właścicielem było państwo. - co to znaczy straciliśmy ??
- 0 1
-
2019-09-07 19:47
Właściciel będzie się sądził
A za rozbiórkę zapłacimy my podatnicy!!!!!
- 1 1
-
2019-09-10 08:22
a miasto co rok będzie mu zmieniać wytyczne co do koloru płotu
oczywiście bez cienia złośliwości, w trosce o estetykę przestrzeni publicznej, której przecież nie szpecą plakaty wyborcze ani wielkoformatowe reklamy, ale 10 metrów płotu zgodnego z prawem budowlanym.
- 0 0
-
2019-09-07 20:05
Włąściciel powiedział, że
skoro tak się sprawy mają to on ten płot rozbierze i zastąpi go innym dopuszczalnym ogrodzeniem w kolorze jakim trzeba. Czytajmy dokładnie zanim przejdziemy w stan "spienienia się".
- 5 3
-
2019-09-07 17:09
(9)
I dobrze, bo skakali tam do wody, cud że nikomu nic się nie stało
- 52 121
-
2019-09-07 17:14
Hehe.. Ale mieli loooot.. Jak Morales
- 19 0
-
2019-09-07 17:41
Do wody...?
- 7 0
-
2019-09-07 17:59
co ty pieprzysz (1)
gdzie z tego miejsca do wody, za tym murkiem haszcze i kszaczory
- 17 1
-
2019-09-08 13:14
Skakali, skakali.
Nikt nie powiedział, że dolatywali... :-|- 9 0
-
2019-09-07 19:25
źle że skakali przez płot
trzeba było spalić kościoły i wywłaszczyć przez Death Penalty
- 0 0
-
2019-09-07 20:45
chyba z paralotnią...
- 8 0
-
2019-09-08 16:46
Do jakiej wody. Do wody jest kilometr, a Ty oczywiscie widziales jak skakali
- 3 1
-
2019-09-08 16:52
Jak do wody hahahahahha ? To chyba skrzydła mieli .
- 0 1
-
2019-09-12 16:09
Skakali do wody?
Byłeś kiedyś w tym miejscu?
Nie byłeś. Bo tam nie można skakać do wody.
Ale musiałeś zabrać głos nie mając pojęcia o co chodzi.
Jesteś typowym trollem i burakiem. Na pewno z radością byś przyjął informację, że
zgodnie z pisslamskim prawem, mieszkający za granicą właściciel chciał wybudować tam wysypisko śmieci, albo złomowiev.- 0 0
-
2019-09-07 17:09
Zaraz bedą wycinać drzewa (4)
śpieszcie się urzędasy.
- 121 16
-
2019-09-08 09:33
No niech wytną
Będzie jeszcze lepszy widok na Gdańsk
- 3 7
-
2019-09-08 10:32
(2)
Spieszymy się , tylko kawę jeszcze dopijemy.
- 7 0
-
2019-09-08 22:23
(1)
Teabagging też w urzędzie robicie?
- 1 0
-
2019-09-09 09:19
Nie, mukabang
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.